Sharpening Darts

The obvious lesson was:
"It doesn't matter how well you throw your darts,
if they won't stick in the dartboard!"

Jika anda mempunyai satu set steel-pointed darts, anda memerlukan Sharpener Dart.

    
Tapi, jangan menggunakannya untuk mempertajam panah!

Yap, kedengarannya agak aneh, tapi anak panah harus benar-benar memiliki mata bulat.
mata Sharp akan nick kabel, dan mental keluar BANYAK! Sharp mata juga "duri" mudah, dan mereka Bentuk kecil akan serat brengsek keluar dari papan dart anda saat melepas anak panah setelah melempar.
 
 "Sharpening stone" kecil harus digunakan untuk menghapuskan Bentuk yang terjadi dari hujung yang sangat dari sebuah titik yang tajam membongkok ke samping. Juga menggunakan batu untuk menamatkan titik.
Sebuah titik dart yang sempurna akan kelihatan seperti hujung pena bola-point. Sangat bulat, kebanyakan orang jauh lebih daripada akan membayangkan titik panah akan.
Seperti hujung pena bola-titik, titik panah bulat hanya akan meluncur turun dari kabel, bukan nicking kabel dan rebound. Pembundaran mata panah akan mengurangkan kekerapan anda bounce-out.
Beberapa darters merasa bahawa mereka tidak seharusnya "mempertajam" atau touch-up anak panah mereka mata sama sekali. Malangnya, memakai alam pada titik panah tidak akan meninggalkan babak mata .. mereka mata akan menjadi rata pada tujuan mereka.
Sebuah titik panah diratakan bahkan lebih buruk daripada mata tajam. Tip datar hampir akan selalu terpental saat memukul kawat, kerana mereka tidak dapat meluncur untuk kedua-dua sisi. Seperti titik dipipihkan atau sangat tumpul akan menghancurkan serat di papan dart itu.
dartboards Bristle di buat dari serat Sisal alami, serupa dengan ganja. Serat yang dikompresi di bawah tekanan tinggi. Pada dasarnya, papan dart adalah seperti berus padat .. dan anak panah yang mudah menempel ke papan dengan menggeser di antara serat.
Namun, mata datar kompres bagian kecil dari serat setiap kali mereka dilemparkan, sehingga papan dart akan menjadi sangat kuat. Akhirnya, seluruh papan dart rosak, menjadi terlalu sukar bagi anak anak panah untuk menempel dengan mudah.
Bolehkah anda membayangkan bermain golf dengan kelab bengkok, atau pemain baseball menggunakan pemukul serius berbunyi? Dalam sukan, keadaan peralatan anda adalah penting, dan memerlukan perhatian & rawatan berkala.
Untuk kedua-dua skor meningkat dan lebih lama hidup anak panah papan, menjaga mata panah anda dalam keadaan baik .. tidak terlalu tajam, dan tidak terlalu tumpul.
Mata dengan tips yang sangat bulat yang "tepat"!
Jadi, waktu seterusnya anda melihat anak panah sebuah "mengasah batu", ingat bahawa itu akan lebih baik disebut sebagai "Titik Dart Rouder". Seperti yang sedikit aneh untuk mengatakan, kebanyakan orang tetap menyebutnya sebagai "Sharpener".
Apapun anda sebut itu batu kasar sedikit, pastikan anda menggunakan sering, terutama setiap kali anak panah yang memantul keluar, atau jatuh ke lantai.Rick Osgood

0 comments:

Post a Comment

Sebarang pertanyaan boleh hubungi:
AIZIL
UPNM Darters
khaidzir@upnm.edu.my
Tel: 012-7696871
Faks: 03-90565411